25.2.16

Dziś poradnik :)

Hej przepraszam, że dawno nie pisałam.
Dziś chciałam napisać jak się czegoś nauczyć, aby były efekty :) 
Zaczynamy!
1. Przygotowania do nauki:
- Na początek najedz się. Aby nic cię nie rozpraszało.
-znajdz ciche miejsce na naukę
-zostaw porządek na biurku(jeśli tam się uczysz)
- oświetl pomieszzenie
-najlepiej jak uczymy się w jednym miejscu.
-bądz zrelaksowany i spokojny
-wyłącz muzykę, telewizor i jak najdalej od siebie tablet/telefon.
2. Sposoby uczenia się:
-podkreślaj kolorowo, bierz w ramki słowa kluczowe, te najważniejsze
-zaczynaj od najłatwiejszego
-najpierw przeczytaj później się ucz
-staraj się jak najwięcej zrozumieć to co się uczysz
-rób przerwy od nauki
-nie ucz się cały czas z jednego przedmiotu.... Raz z tego raz z tego
- gdy sporo się nauczysz weź kartkę papieru i napisz to co zapamiętałeś
- powtarzaj sobie dany tekst po kilka linijek, nie cały na raz
-nie poddawaj się.
To na tyle. Wypisałam wszyatko co przychodzi mi do głowy. Sama uczę się w taki sposób.
Aaa i jeszcze jedno :) 
Jak praktycznie każdy w tych czasach ma internet i z pracą domową sobie radzą spisując z internetu.
Wpiszą początek zadania w google i spisują bezmyślnie. 
Tym nie osiągniecie nic!
Może trudno w to uwieżyć ale ja odrabiam prace domowe sama. Bo spisując z internetu i tak się niczego nie nauczę :) Dlatego jak już mam coś spisać to może raz na dwa miesiące a czasem nawet rzadziej :) to później próbuję zrozumieć jak ktoś zrobił to zadanie :D 
Myślę, że ten post wam się przyda :D W końcu chodzimy do szkoły :)
Teraz pytanie do was:
Jakie wy macie sposoby na naukę? 
Pozdrawiam :D "Wiki"

7 komentarzy:

  1. Fajne rady ;) Jeżeli chodzi o spożywanie z internetu to staram się tego nie robić, zawsze najpierw próbuje zrobić sama. Jednak jak czasem mi nie wychodzi i się wkurze to biorę rozwiązanie z internetu :D Robie też tak z geografii bo musimy robić wszystkie ćwiczenia a jest ich na prawdę dużo :D Ale to tylko taki mały wyjątek ;) Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O u nas też z geografii i fizyki mam zawsze koło 3 stron w ćwiczeniu :) dlatego mam takie stare ćwiczenia po koleżance od której kupywałam używane książki :)

      Usuń
  2. Ciekawe porady :) Chyba sobie zapisze i ogarnę bo na razie nie potrafię skutecznie się uczyć ;)
    KLIK - MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Stosuję niektóre z tych rad. Porządek na biurku to podstawa. Jak miałam bałagan to źle mi nauka wychodziła i co chwila mnie coś rozpraszało. Mi w nauce pomoga jakiś napój np. herbata, albo coś do chrupania. :)

    Nowy post na blogu!
    olucha20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm ja po prostu biorę książkę lub zeszyt i uczę się. Próbuje zapamiętywać i dobrze analizować. A co do spisywania zadań. Czasami jakiegoś nie umiem zrobić to sobie wchodze na neta i patrzę jak ktoś to zrobił i na jego podstawie staram się zrobić sama xD
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post ;-) zapraszam tez do mnie :) http://opowiadelkipandelki.blogspot.com/ ja zaczynam obserwować twojego bloga :-D

    OdpowiedzUsuń